O PSD Portugués evita as sinerxias coa nosa terra.

As autoridades lusas andan divididas pola decisión de invertir ou non facelo na alta velocidade ferroviaria. Este debate faise presente na actual campaña electoral, onde se espera que o noso pobo irmá elixa ó seu próximo goberno entre os centristas do PSD (detractores do AVE) e os socialistas (partidarios do AVE e actuais gobernantes). Nesta luita interna polos votiños, o corredor peor parado semella ser o Vigo-Porto fronte o Lisboa-Madrid.

Hai moita espectación en Galicia posto que é unha obra, a do eixo atlántico, que se considera prioritaria; a pesares dos contínuos retrasos administrativos e técnicos. O tema é que o citado eixo atlántico vai quedar "tolleito" de non facerse a saída sur cara a capital do Doiro.

A candidata do PSD xa tivo tempo de advertir que non se vai a deixar amedrentar polos intereses galegos e que este debate somentes terá un alcanze nacional. Error de bulto, señora candidata. España é un país soberano e Portugal outro, pero se algo nos enseñou a recente historia do noso vello continente é que algunhas cousas nos van ir mellor se as pensamos en grupo. Para iso se creou a Unión Europea e para iso se crearon as Eurorexións dentro da mesma, como mecanismo de cooperación interrexional.

Efectivamente, Galicia e Portugal Norte conforman unha das Eurorexións recoñecidas pola UE. Isto débese ós fortes lazos históricos, culturais e económicos entre ámbolos marxes do río Miño. Por elo, determinadas decisións estratéxicas deberían de adoptarse conxuntamente neste foro e non "a cachos separados".

O que non queren os do PSD
Imaxínense agora A Coruña e Porto a unha hora de distancia, logo fagan o mesmo entre a cidade heculina e Lisboa por tres horas. As actuais conexións por tren entre Galicia e Portugal non merecen ni tan sequera o nome de conexións. ¿Saben cantos costes se poderían aforrar as nosas empresas e canta calidade de vida laboral gañarían os traballadores da estrada se apostamos polos tráficos de mercadorías dunha vez por todas?

O ferrocarril alcanza todo o seu potencial para distancias e densidades de poboación coma a que caracteriza o treito dende A Coruña ata Porto. E sen embargo alguén segue a mirar todo isto coma un gasto elevado en troques dunha inversión de futuro.

Unha pregunta, ¿No caso de non acometer a obra de alta velocidade, alguén me pode dicir se a señora candidata ten algún plan para mellorar as actuais condicións do ferrocarril entre as dúas rexións? Eu, xa tería claro a quen non votar neses comicios. A ver que sucede.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

O PSD dase conta que están empufados ata as orellas e que o AVE non os tirará da súa dormilona socialista.

Ben e certo que vailles beneficiar a un Porto qeu será máis cercano a Galicia e a gran urbe de referencia da cal non será competencia a CIDADE ÚNICA pola que aboga Feijoo pero que dista moito de ter un servicios comúns e unha comunicación sinxela sen altas velocidades e económica (dígase peaxes fora).

Anónimo dijo...

Agora eu moi contento de ter Lisboa a dúas horas pero prefiro Coruña a unha hora e media (o que se tarda en coche) ou Santiago a 45 minutos nun tren NORMAL e FRECUENTE e sin grandes desembolsos económicos nin con billetes tan caros como serán os do AVE.

Anónimo dijo...

Como exemplo do fracaso qeu será o AVE galego en termos de inversión está o Andaluz que non axudou a tirar a Andalucía do pozo da subvención no que está sumido vinte anos despois do seu comezo. Isó sí a duquesa de Alba e outros ilustres viaxan moi cómodos por despeñaperros abaixo e arriba.

Desenrolemos máis o tren de mercadorías e señamos a porta Atlántica de Europa.