O área metropolitana e o tren

So catro das quince meirandes cidades de España non teñen tren de cercanías. Unha delas é Vigo, e as outras tres non teñen unha zona metropolitana de importancia (Zaragoza, Valladolid e Córdoba).Segundo informes de Renfe, Vigo é o único dos dez grandes centros poblacionais configurados como área metropolitana que carece de cercanías.


Lanzadera a Pontevedra

UXT dende hai anos que leva solicitando un servizo que conecte de forma áxil as Rías Baixas. A súa proposta inicial pasa pola posta en funcionament de un sistema de lanzaderas entre Vigo e Pontevedra, con paradas intermedias en Chapela, Redondela, Cesantes, Arcade y Figueirido, que aproveitarían o actual trazado ferroviario. Segundo estimacións do sindicato, só este eixo tería unha clientela obxectiva de 200.000 persoas, reducindo considerablemente o tráfico entre ámbalas urbes, cifrado en 80.000 coches diarios.


Informes de Renfe

Un informe de esta compañía sobre a sostenibilidade das redes de cercanías pon de manifesto que un 50% dos usuarios do tren en áreas metropolitanas con cercanías correspóndense con potenciais conductores, que, como no caso dos que circulan entre Pontevedra y Vigo, empregan o seus vehículos se no dispoñen dunha alternativa efectiva de ferrocarril. O outro 50% emprega autobuses en ausencia de trens de cercanías. Levado á cifras, a implantación de líneas entre a capital e Vigo permitiría eliminar uns dez mil vehículos ó día do conxestionado eixo viario. Pero os beneficios no rematan ahí. O coste enerxético e a reducción da contaminación son cruciais tamén cara a calcular a rentabilidade do transporte colectivo.

Segundo os propios datos de Renfe, de todo o aforro que se atribúe áas redes de cercanías, o 49% provén da conxestión urbana que logra eliminar. Para Pontevedra, que soporta a diario o tráfico de setenta mil vehículos desprazados só por motivos laborais ou para facer compras, as vantaxes son evidentes. Pero hay outra rentabilidade difícil de cuantificar, a que fai referencia ó aforro que supón evitar accidentes de tráfico. A memoria de sostenibilidade de cercanías realizada por Renfe para facer balance dos costes do servizo entre 1999 e 2003 revela que o 27% da inversión realizada na instalación do servizo nas once cidades españolas que contan coa rede aforrouse en accidentes de tráfico. En total, 621 millóns de euros. A rede de cercanías das Rías Baixas costaría, segundo cálculos realizados pola Diputación, 180 millóns.

0 comentarios: